Naar Shoppagina.nl
Handleiding
Handleiding - Introductie
Welkom bij Shoppagina! Waarschijnlijk ben je als je hier begint met lezen net begonnen met onze s...
Handleiding - 1: Het design (kleuren, lettertypes, carrousel en logo aanpassen)
1) Het ontwerp van je webshop (kleuren, lettertypes, carrousel en logo aanpassen)Het startpunt vo...
Handleiding - 1.1: Het logo
In deze handleiding gaan we je precies uitleggen hoe je het logo op je webshop kan instellen!Nog ...
Handleiding - 1.2: Carrousel instellen
In deze handleiding gaan we je uitleggen hoe je de carrousel (grote afbeeldingen/banners onder he...
Handleiding - 2: Pagina's beheren (teksten, afbeeldingen en dynamische content op pagina's beheren)
Het is mogelijk om bijvoorbeeld extra teksten of afbeeldingen op je webshop te plaatsen. Denk bij...
Handleiding - 2.1: Content toevoegen, wijzigen of verwijderen van een pagina.
In deze korte handleiding leggen we je precies uit hoe je tekst, afbeeldingen en producten weerga...
Handleiding - 3: Producten en categorieën
Producten en categorieën zijn te vinden onder het menuitem Webshop:-- Het productoverzichtPr...
Handleiding - 4: Betaal- en verzendmethodes
De betaalmethodes en Verzendmethodes kun je vinden onder het kopje "Webshop":-- BetaalmethodesDe ...
Handleiding - 5: De instellingen van je webshop
Veel van de relevante instellingen voor je webshop zijn in één menu geïntegreerd: het menu Instel...
Handleiding - 6: Bestellingen
Alle bestellingen kun je inzien onder het kopje Webshop:-- Het bestellingen overzichtBestellingen...
Popular in
Handleiding
Handleiding - 1: Het design (kleuren, lettertypes, carrousel en logo aanpassen)
Handleiding - 1.2: Carrousel instellen
Handleiding - 6: Bestellingen
Handleiding - 5: De instellingen van je webshop
Handleiding - 2.1: Content toevoegen, wijzigen of verwijderen van een pagina.
Ontwerp aanpassen
Hoe bewerk ik de opmaak van mijn productpagina? (lettertypen, bestelknop, koppen, etc.)
In onderstaande afbeelding kun je zien waar je de onderdelen van de productpagina, zoals de let...
Hoe bewerk ik de productblokjes en het categoriemenu?
In de onderstaande afbeelding kan je zien waar de onderdelen van het productblokje en het categ...
Hoe kan ik afbeeldingen uploaden in de webshop?
Op verschillende plekken, zoals in de achtergrond van de webshop, kan je in plaats van een kleur ...
Hoe kan ik de kleuren wijzigen in mijn ontwerp?
Op verschillende plekken kunnen kleuren worden aangepast. Bijvoorbeeld de achtergrond van de we...
Hoe kan ik de opmaak van de bovenkant (logo, winkelmandje, menu’s, etc) aanpassen?
In onderstaande afbeelding kun je zien waar je welk onderdeel kunt aanpassen. Via het ontwerpme...
Hoe kan ik de plaatjes op de homepage wijzigen/verwijderen?
Bij oplevering van je webshop staan er standaard op de homepage drie plaatjes. Deze kan je uitera...
Hoe kan ik de vormgeving van mijn webshop bewerken?
Om het ontwerp van de webshop aan te passen klik je op Ontwerp aanpassen in het hoofdmenu aan d...
Hoe kan ik een eenvoudige slide aanmaken in de carrousel?
Wanneer je moeite hebt met het bewerken van afbeeldingen betekent dit niet dat je geen gebruik ku...
Hoe kan ik een logo met een transparante achtergrond maken?
Als je een logo met een transparante achtergrond wilt plaatsen, dan kun je hiervoor alleen een .g...
Hoe kan ik mijn template veranderen?
Standaard wordt de webshop opgeleverd in de ‘Responsive standaard’-template. Vind je deze niet mo...
Hoe kan ik productmeldingen en productlinten toevoegen?
Let op: de productlinten zullen maandag 17 december 2018 worden toegevoegd aan de functionaliteit...
Hoe kan ik video's toevoegen aan mijn webshop?
Video's zijn een goede aanvulling op omschrijvingen in je webshop en kunnen een nog duidelijker b...
Hoe maak ik een favicon en kan ik deze opslaan?
De favicon is een klein vierkant plaatje dat naast de titel van je webshop in het tabblad van de ...
Hoe plaats ik een (klikbare) afbeelding in mijn webshop?
In de teksteditor krijg je de mogelijkheid om afbeeldingen en linkjes (hyperlinks) te plaatsen. D...
Hoe plaats ik een bestand of een (hyper)link in mijn webshop?
In de teksteditor krijg je de mogelijkheid om zowel achter tekst als een afbeelding een hype...
Hoe plaats ik een schermvullende slide in de carrousel?
Wanneer je een schermvullende slide wilt plaatsen, zul je hiervoor in de slide de afbeelding onde...
Hoe verwijder ik de carrousel van mijn webshop?
Via Carrousel > Algemeen kan je de hoogte van het carrousel instellen. Deze hoogte kan je hele...
Hoe vind ik passende kleuren voor mijn ontwerp?
In het blogartikel 3 tips voor een mooi ontwerp van je webshop besteden we aandach...
Hoe wijzig ik de opmaak van mijn teksten, hyperlinks, knoppen en invoervelden?
In onderstaande afbeelding kan je zien waar je welk onderdeel kunt aanpassen. Houd er rekening ...
Is er de mogelijkheid om CSS toe te passen in de webshop?
Bij zowel pakket Extra als pakket Geavanceerd zit standaard in de ontwerpmodule een CSS-edit...
Kan ik de weergave van het kruimelpad wijzigen?
Het kruimelpad kan in- of uitgeschakeld via Ontwerp aanpassen > Bewerk huidig ...
Kan ik een PDF-bestand toevoegen aan een omschrijving?
Je kunt met behulp van een hyperlink een pdf-bestand plaatsen. In de tekst-editor kan je 'achter'...
Kan ik verschillende lettertypes gebruiken in mijn webshop?
Je kunt voor allerlei opties in de webshop verschillende lettertypes hanteren. Dit werkt altijd o...
Welke afmetingen moet ik aanhouden bij het toevoegen van mijn logo?
Voor een optimale weergave van je logo dien je een afbeelding ten grootte van...
Popular in
Ontwerp aanpassen
Hoe bewerk ik de opmaak van mijn productpagina? (lettertypen, bestelknop, koppen, etc.)
Is er de mogelijkheid om CSS toe te passen in de webshop?
Hoe maak ik een favicon en kan ik deze opslaan?
Hoe kan ik de vormgeving van mijn webshop bewerken?
Hoe plaats ik een schermvullende slide in de carrousel?
Instellingen webshop
De nieuwe AVG wetgeving: wat betekent dat voor mij?
Met ingang van 25 mei 2018 wordt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (kortweg AVG) van kr...
Foutmelding 'Ai! iemand was je net voor', wat gaat er fout?
Wanneer je gebruik maakt van voorraadbeheer en je klant de melding Ai! Iemand was je net voo...
Hoe kan ik een HTML snippet maken en plaatsen in mijn webshop?
Met HTML Snippets kun je eenvoudig een stukje HTML-code, javascript, tekst of afbeeldingen op mee...
Hoe kan ik een kortingscode instellen op specifieke producten?
Om een kortingscode enkel van toepassing te laten zijn op één of meerdere producten kun je de ond...
Hoe kan ik filters toevoegen aan een productpagina?
Je klanten kunnen producten vinden in de verschillende categorieën en subcategorieën in jouw webs...
Hoe kan ik het btw-tarief aanpassen in mijn webshop?
Om een nieuw btw-tarief toe te passen zijn er drie stappen nodig:1. Ga in het dashboard naar In...
Hoe kan ik kopjes (Over ons, Beoordelingen, Service en Contact) op de homepage wijzigen?
Bij oplevering van je webshop staan er standaard op de homepage de kopjes 'Over ons' 'Beoordeling...
Hoe kan ik meertaligheid aanbieden in mijn webshop?
Wanneer je je webshop in meer dan één taal wilt aanbieden heb je voor iedere taal een aparte webs...
Hoe kan ik mijn webshop koppelen met E-boekhouden?
Het is natuurlijk belangrijk dat de boekhouding van je webshop op orde is. Je voorkomt daarmee pr...
Hoe kan ik reCAPTCHA instellen op mijn (contact)formulieren?
Spam op je (contact)formulier is makkelijk te voorkomen door Google reCAPTCHA te activeren. Hierv...
Ik ga zakelijk verkopen. Hoe kan ik de B2B-module gebruiken?
Wil je een webshop waar alleen zakelijke klanten je prijzen kunnen zien en pas na aanmelden kunne...
Ik wil graag Google Tagmanager gebruiken, is dit mogelijk?
De tracking-code van Google Tag Manager of andere aanbieders kun je terugplaatsen onder Externe k...
Ik wil graag de Facebook pixel gebruiken, is dit mogelijk?
Om inzicht te krijgen welke verkopen in je webshop via Facebook zijn binnengekomen, kun je gebrui...
Ik wil het voorraadbeheer onderhouden via Shoppagina, hoe kan ik dit het beste inrichten?
Als je kiest voor Pakket Extra of Geavanceerd dan kun je gebruikmaken van de functie 'Voorraadbeh...
Hoe activeer ik een pop-up voor mijn webshop?
Een pop-up melding is erg handig wanneer je bijvoorbeeld tijdelijk een langere levertijd hebt, bi...
Hoe kan ik bij een bestelbevestiging standaard een bijlage meesturen?
Onder Instellingen > Webshop > E-mail > E-mail bijlagen kun je een bestand uploaden da...
Hoe kan ik de Algemene voorwaarden tonen in mijn webshop?
Je kunt de Algemene voorwaarden invoeren onder Instellingen > Webshop > Algemeen > Algem...
Hoe kan ik de berekening van btw inschakelen in mijn webshop?
Hiervoor ga je naar het tabblad BTW onder Instellingen > Webshop. Vervolgens kies je onder de ...
Hoe kan ik een blog plaatsen op de webshop?
Om een Blog pagina op je webshop terug te brengen dien je een nieuwe pagina aan te maken via Pagi...
Hoe kan ik een klant een bestelling op een later moment laten afronden?
Soms besluit een klant om de bestelling niet direct af te rekenen of wordt de klant bijvoo...
Hoe kan ik het mailadres waar ik bestelbevestigingen op ontvang wijzigen?
Hiervoor kan je het mailadres onder Instellingen > Webshop > E-mail >&n...
Hoe kan ik het voorloopnummer van de facturen wijzigen?
Je kunt het voorloop factuurnummer wijzigen onder Instellingen > Factuur, geef onder Vo...
Hoe kan ik het voorraadbeheer inschakelen voor mijn webshop?
Als je hebt gekozen voor Pakket Extra of Geavanceerd heb je de beschikking over de functie Voorra...
Hoe kan ik het voorraadbeheer tussen twee of meer webshops synchroniseren?
Als je twee webshops met hetzelfde assortiment hebt, bijvoorbeeld een Nederlandse en een Engels...
Hoe kan ik met mijn producten adverteren op Marktplaats (Admarkt)?
Ook als bedrijf kun je op Marktplaats adverteren. Dit is een goede manier om je producten onder...
Hoe kan ik mijn facturen personaliseren?
Onder Instellingen > Webshop> Factuur tref je een Voorbeeldfactuur. Hier kan je met behulp ...
Hoe kan ik Social Media knoppen toevoegen aan mijn webshop?
Hiervoor zijn meerdere opties mogelijk:1. Schakel de social sidebar in op je webshop.Deze sidebar...
Kan ik automatisch de btw verleggen bij de verkoop aan een buitenlandse klant?
In het geval dat je aan buitenlandse zakelijke klanten levert kun je onder Instellingen > Webs...
Kan ik automatisch facturen versturen met mijn webshop?
Wanneer je een bestelling hebt ontvangen kan je ervoor kiezen om de klant automatisch een factu...
Kan ik de automatisch verstuurde e-mailberichten (bijv. bestelbevestigingen) personaliseren?
Onder E-mail templates vind je de verschillende berichten die automatisch door de webshop worde...
Kan ik de btw weergave bij productprijzen wijzigen?
Je kunt onder Instellingen > Webshop > BTW ervoor kiezen om de productprijs in je webshop i...
Kan ik de subcategorieën in het categorieënmenu verbergen?
Wanneer je veel subcategorieën hebt aangemaakt kan het wenselijk zijn om de subcategorieën te v...
Kan ik de verzendkosten baseren op het aantal bestelde producten of het orderbedrag?
Standaard worden de verzendkosten in de webshop op grond van het gewicht van een bestelling ...
Kan ik meerdere btw-tarieven hanteren in mijn webshop?
Wil je verschillende btw-tarieven gebruiken? Dan kun je deze onder Instellingen > Webshop...
Kan ik verschillende valuta aanbieden in mijn webshop?
In de webshop software kan er gebruik worden gemaakt van de volgende munteenheden: Euro, Amerikaa...
Waar kan ik de CSV productfeed terugvinden in mijn webshop?
In veel gevallen is het handig om een overzicht van je productaanbod te exporteren, denk bijvoorb...
Waar kan ik het mailadres waar ik ingevulde contactformulieren op ontvang wijzigen?
Hiervoor ga je naar Formulieren > Contact > Klik op het potlood (rechts) > E-mail b...
Waar kan ik het retouradres dat terecht komt op verzendlabel invoeren/wijzigen?
Onder Instellingen > Webshop > Bestellingen vind je hiervoor de optie Retouradres verzendla...
Welke productfeeds zijn er beschikbaar in mijn webshop?
In je webshop zijn 2 typen externe koppelingen beschikbaar. Dit zijn ProductFeed- en Aftersale ko...
Hoe kan ik mijn (tijdelijk) webshop afschermen?
Is je webshop nog niet klaar voor het grote publiek? Je kunt je webshop tijdelijk afschermen door...
Popular in
Instellingen webshop
Hoe kan ik reCAPTCHA instellen op mijn (contact)formulieren?
Hoe kan ik mijn webshop koppelen met E-boekhouden?
Hoe kan ik filters toevoegen aan een productpagina?
Hoe kan ik Social Media knoppen toevoegen aan mijn webshop?
Waar kan ik de CSV productfeed terugvinden in mijn webshop?
Productbeheer
Hoe kan ik aan de klant tonen wanneer een bepaalde uitvoering van een product is uitverkocht?
Wanneer je klant de keuzelijst op de productpagina aanklikt zullen de uitverkochte uitvoeringen i...
Hoe kan ik productopties instellen (zoals kleuren en maten)?
Het kan zijn dat je bij de producten die je verkoopt een extra optie wilt instellen. Denk hierbij...
Hoe kan ik voorraad bijhouden per product uitvoering?
Als je voorraadbeheer onder Instellingen > Webshop > Voorraadbeheer hebt ingeschakeld,...
Kan ik meerdere producten tegelijk bewerken? En wat zijn de mogelijkheden?
In het productoverzicht (Webshop>Producten) kunt je meerdere producten tegelijk bewerken. Zo k...
Hoe kan ik een bestaand product kopiëren?
Het rechtstreeks kopiëren van een product is helaas niet mogelijk maar veel producten in je websh...
Hoe kan ik voorraad bijhouden per product uitvoering?
Als je voorraadbeheer onder Instellingen > Webshop > Voorraadbeheer hebt ingeschakeld,...
Ik wil productfoto's plaatsen, moeten deze een bepaald formaat hebben?
De vuistregel voor het uploaden van productfoto's is niet te groot, niet te klein. Grotere foto's...
Ik heb productfoto's geüpload, maar ze komen geroteerd of gespiegeld in de webshop te staan. Hoe kan dit?
JPG-afbeeldingen maken gebruik van zogenaamde EXIF-data. Dit is een onderdeel van je afbeelding w...
Hoe kan ik de volgorde van producten in een categorie wijzigen?
Om de volgorde van de producten in een categorie te bepalen kan je deze handmatig naar eigen wens...
Popular in
Productbeheer
Kan ik meerdere producten tegelijk bewerken? En wat zijn de mogelijkheden?
Ik heb productfoto's geüpload, maar ze komen geroteerd of gespiegeld in de webshop te staan. Hoe kan dit?
Hoe kan ik productopties instellen (zoals kleuren en maten)?
Hoe kan ik aan de klant tonen wanneer een bepaalde uitvoering van een product is uitverkocht?
Hoe kan ik de volgorde van producten in een categorie wijzigen?
Betaalmethodes
Hoe vaak en hoe laat verwerken jullie de betalingen en hoe lang duurt het voordat het geld echt op mijn rekening staat?
De bedragen van de iDEAL-transacties worden verzameld door jouw betaalprovider (bijvoorbeeld Siso...
Hoe kan ik een betaalmethode instellen, aanzetten of wijzigen?
Onder “Webshop” heb je de menu optie “Betaalmethodes”, hier staan alle mogelijke betaalmethodes i...
Hoe kan ik iDEAL aanbieden?
Om iDEAL aan te kunnen bieden zal je een account moeten aanmaken bij een betaalprovider waarmee w...
Hoe kan ik Mollie activeren op mijn webshop?
Als je eenmaal een account bij Mollie aangemaakt hebt dien je dit in te schakelen in je webshop. ...
Hoe kan ik Sisow activeren op mijn webshop?
Als je eenmaal een account bij Sisow hebt aangemaakt dien je dit in te schakelen in je webshop. H...
Hoe kan ik ING Kassa Compleet activeren op mijn webshop?
Als je eenmaal een abonnement bij ING hebt dien je dit in te schakelen in je webshop. Hiervoor g...
Hoe kan ik Afterpay (achteraf betalen) activeren op mijn webshop?
Als je eenmaal een abonnement bij Aferpay afgesloten hebt dien je dit in te schakelen in je websh...
Hoe kan ik Paypal activeren op mijn webshop?
Om betalingen via PayPal in je webshop te ontvangen heb je een zakelijk PayPal-account nodig. Heb...
Hoe kan ik Ogone/Ingenico activeren op mijn webshop?
Als je een account bij Ogone aangemaakt hebt dien je dit in te schakelen in je webshop. Hiervo...
Foutmelding met Mollie: The payment method is not activated, wat gaat er fout?
Dit betekend dat de betaalmethodes in je Mollie account nog niet actief staan bij het webshop pro...
Foutmelding met mollie: Lijst met banken kon niet worden opgehaald, wat gaat er fout?
De melding "Lijst met banken kon niet worden opgehaald. Druk op F5 om het nogmaals te proberen." ...
Foutmelding met Sisow: TA3227: Account not active, wat gaat er fout?
Je krijgt deze foutmelding als je Sisow account nog niet actief is om betalingen te kunnen ontvan...
Foutmelding met Sisow: TA3225: account closed, wat gaat er fout?
Je krijgt deze foutmelding als je account bij Sisow afgesloten is voor nieuwe transacties.Dit kan...
Popular in
Betaalmethodes
Hoe kan ik Mollie activeren op mijn webshop?
Foutmelding met Mollie: The payment method is not activated, wat gaat er fout?
Foutmelding met mollie: Lijst met banken kon niet worden opgehaald, wat gaat er fout?
Foutmelding met Sisow: TA3225: account closed, wat gaat er fout?
Foutmelding met Sisow: TA3227: Account not active, wat gaat er fout?
Verzendmethodes
Hoe kan ik afhalen bij een servicepunt en verzenden naar een adres aanbieden bij de verzendmethodes?
Om gebruik te kunnen maken van zowel het aanbieden van "afhalen bij een servicepunt" en "verzende...
Hoe kan ik op een product een aparte verzendmethode instellen?
Soms wil het nog wel eens voorkomen dat je een product verkoopt wat duurder of juist goedkoper (b...
Hoe stel ik een verzendmethode of apart verzendtarief per land in?
Om per land een ander tarief te hanteren voor verzending kun je meerdere verzendmethodes aanmaken...
Ik wil boven een bepaald bestelbedrag gratis (franco) verzenden. Hoe stel ik dit in?
Dit kun je instellen bij je verzendmethodes. Hiervoor ga je in het dashboard naar het menu Websho...
Hoe kan ik goedkoper pakketten versturen?
Als je met PostNL of DHL je pakketten wilt versturen dan kan je als kleine ondernemer al gauw fli...
Hoe kan ik MyParcel activeren, instellen en gebruiken?
Activeren van MyParcel:Om MyParcel te gebruiken dien je een account te hebben, waarna je onder Ex...
Hoe kan ik SendCloud activeren, instellen en gebruiken?
Activeren van SendCloud:Om Sendcloud te gebruiken dien je een account te hebben, die kan je ...
Hoe kan ik Shops United activeren, instellen en gebruiken?
Activeren van Shops United:Om Shops United te gebruiken dien je een account te hebben, waarna je ...
Popular in
Verzendmethodes
Hoe kan ik goedkoper pakketten versturen?
Hoe kan ik MyParcel activeren, instellen en gebruiken?
Hoe kan ik Shops United activeren, instellen en gebruiken?
Hoe kan ik SendCloud activeren, instellen en gebruiken?
Hoe kan ik afhalen bij een servicepunt en verzenden naar een adres aanbieden bij de verzendmethodes?
Afhandeling
Moet ik wachten met verzenden van een product totdat de betaling van een klant op mijn rekening staat?
Een iDEAL transactie is zeker. Zodra je de bevestiging van de Payment Service Provider (bijvoorbe...
Waar moet ik op letten bij het uitleveren?
Zodra je producten gaat verkopen in je webshop brengt dat bepaalde verplichtingen met z...
Hoe kan ik facturen laten aanmaken?
Om voor elke succesvolle bestelling standaard een factuur aan te laten maken kan je onder Instell...
Hoe verwerk ik een retour?
Het kan natuurlijk voorkomen dat een klant een bestelling (of een deel ervan) terugstuurt. Om dit...
Hoe kan ik de status van een bestelling wijzigen?
Je kan de status van een bestelling wijzigen door bij "nieuwe status", de gewenste status te sele...
Hoe kan ik een bestelling als opgehaald markeren?
Je kan een bestelling niet als "opgehaald" markeren, je dient de bestelling als "verzonden" te ze...
Popular in
Afhandeling
Hoe kan ik facturen laten aanmaken?
Hoe kan ik een bestelling als opgehaald markeren?
Hoe kan ik de status van een bestelling wijzigen?
Hoe verwerk ik een retour?
Waar moet ik op letten bij het uitleveren?
Shoppagina-mail
Hoe kan ik Shoppaginamail aanvragen?
Dit kan via de knop E-mailadressen in je profiel op shoppagina.nl. Een mailbox bij Shop...
Hoe kan ik mijn email aan Microsoft Outlook koppelen?
Alle gegevens die aangehaald worden in onderstaande stappen kun je inzien als je ingelogd bent op...
Hoe kan ik mijn email op mijn iOS telefoon koppelen?
Op een iOS telefoon staat standaard een email app, hieronder zie je de benodigde stappen om hierm...
Hoe kan ik mijn email met BlueMail (app) koppelen (android & iOS)?
BlueMail is te gebruiken op Android en iOS, download de app en volg de onderstaande handleiding o...
Ik wil mijn doorstuurmailadres aanpassen. Waar kan ik dit doen?
Je kunt je doorstuuradressen aanpassen via de knop E-mailadressen in je Shoppagina-profiel. ...
Ik wil mijn Shoppaginamail in Outlook of Thunderbird gebruiken. Welke instellingen moet ik invoeren?
De instellingen die je nodig hebt om Shoppaginamail in het mailprogramma van je keuze te kunnen g...
Mijn Shoppagina-mailbox raakt vol, en e-mail verwijderen of archiveren gaat niet lukken. Kan ik extra ruimte krijgen?
Standaard krijg je wanneer je Shoppaginamail hebt aangeschaft een mailquotum van 1 Gb. Wij kunnen...
Hoe kan ik Shoppaginamail opzeggen?
Dit kun je doen door ons te mailen op info@shoppagina.nl. Wij zeggen de mailbox dan voor je op.Le...
Een mail die is verzonden naar mijn doorstuuradres is niet aangekomen. Waar kan dit aan liggen?
Dit is lastig te zeggen, aangezien er ook bij je mailprovider van alles kan gebeuren. Soms komt h...
Kan ik mijn doorstuuradres ook als afzender gebruiken?
Dit is helaas niet mogelijk. Een doorstuuradres is feitelijk niet meer dan een doorverwijzing. Wi...
Ik of mijn klanten ontvangen geen email, hoe los ik dit op?
Ontvang je zelf geen mailtjes (bijvoorbeeld de bestelbevestiging) of komen deze bijna altijd...
Popular in
Shoppagina-mail
Hoe kan ik mijn email met BlueMail (app) koppelen (android & iOS)?
Hoe kan ik mijn email op mijn iOS telefoon koppelen?
Ik of mijn klanten ontvangen geen email, hoe los ik dit op?
Hoe kan ik mijn email aan Microsoft Outlook koppelen?
Kan ik mijn doorstuuradres ook als afzender gebruiken?
Google diensten & SEO
Wat is SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimization ofwel zoekmachine optimalisatie. Je wilt met een websho...
Mijn webshop wordt niet of slecht gevonden door Google. Wat doe ik fout?
De vindbaarheid van een webshop hangt af van vele factoren, elke website is bezig met SEO (zoekma...
Hoe kan ik mijn webshop SEO verbeteren?
SEO (zoekmachine optimalisatie) heeft te maken met vele elementen, Google waardeert je website op...
Wat is de zoekmachine optimalisatie (SEO) tool en hoe werkt deze?
De SEO-tool kun je tegenkomen bij de producten en pagina's waar je een focustrefwoord kan instell...
Hoe kan ik Google Analytics koppelen?
Met Google Analytics kan je o.a het aantal website bezoekers meten. Nog geen account? Maak deze d...
Hoe stel ik Google Analytics privacy gevoelig in (AVG wet).
Dit artikel is op basis van de informatie uit de PDF die door de Autoriteit Persoonsgegevens uitg...
Hoe kan ik Google Webmasters / Search Console koppelen?
Met Google Webmasters kan je bewijzen dat je de eigenaar van een website bent. Nog geen account? ...
Hoe kan ik Google Shopping activeren en gebruiken?
Om je producten in Google Shopping te kunnen tonen moet je je Google Merchants-account koppelen m...
Hoe upload ik een sitemap in Google Webmaster?
Wil je in Google Webmasters je sitemap (website url structuur) toe voegen? Dit is handig omdat Go...
Google Search Console geeft aan dat er indexdekking gerelateerde problemen zijn, hoe los ik dit op?
Heb je een email ontvangen van Google waarin aangegeven wordt dat er indexering problemen met je ...
Popular in
Google diensten & SEO
Hoe kan ik mijn webshop SEO verbeteren?
Hoe kan ik Google Analytics koppelen?
Hoe kan ik Google Webmasters / Search Console koppelen?
Mijn webshop wordt niet of slecht gevonden door Google. Wat doe ik fout?
Hoe kan ik Google Shopping activeren en gebruiken?
Externe koppelingen
Hoe kan ik de Mailchimp koppeling activeren
Koppel uw webshop aan het systeem van Mailchimp! Zo wordt iedere bestelling, waarbij de klant aan...
Hoe werkt de e-boekhouden koppeling?
Zie voor een uitgebreide uitleg de PDF handleiding.
Hoe werkt de koppeling met Bol.com?
Om de producten in uw webshop te plaatsen voor verkoop op bol.com dient u te beschikken over een&...
Hoe werkt de koppeling met webwinkelkeur?
Een compleet keurmerk inclusief klantbeoordeling tool? Kies dan voor WebwinkelKeur PLUS. Jouw kla...
Popular in
Externe koppelingen
Hoe werkt de koppeling met webwinkelkeur?
Hoe werkt de koppeling met Bol.com?
Hoe kan ik de Mailchimp koppeling activeren
Hoe werkt de e-boekhouden koppeling?
Abonnement
Hoeveel artikelen kan ik plaatsen?
Het aantal producten dat je in de webshop kunt plaatsen is afhankelijk van het pakket dat je hebt...
Ik ga producten aanbieden via dropshipping. Kunnen jullie een koppeling met mijn leverancier verzorgen?
Omdat er alleen in Nederland en Vlaanderen al vele honderden dropshipleveranciers actief zijn en ...
Kan ik een Nederlandse webwinkel beginnen vanuit het buitenland?
Ja dit kan, let er wel op dat je aan alle wettelijke vereisten en de juiste BTW afdracht zorgt.
I don't speak or understand Dutch and would like to use your services. Can you also offer the software in English?
We can change the core language of both the online shop and the dashboard to English, so that you...
Mijn adresgegevens of rekeningnummer kloppen niet meer. Hoe kan ik deze wijzigen?
Je kunt je persoonlijke gegevens ten allen tijde zelf wijzigen via de knop Mijn gegevens in je Sh...
Ik wil het e-mailadres waar Shoppagina mij facturen en informatiemails op stuurt wijzigen. Hoe kan ik dit doen?
Stuur ons even een mailtje op info@shoppagina.nl vanuit het 'oude' mailadres en vermeld hierin we...
Het lukt me niet om me te registreren bij Shoppagina. Wat kan ik doen?
Een paar veelvoorkomende problemen zijn:De domeinnaam is bezet. Is het jouw domeinnaam, dan kun j...
Hoe betaal ik mijn abonnement aan Shoppagina?
Het abonnementsgeld wordt iedere maand automatisch geïncasseerd van je bankrekening. Mocht dit om...
De automatische incasso is mislukt. Kan ik het openstaande bedrag ook zelf overmaken?
Dit kun je doen op rekeningnummer NL 42 RABO 0328 1475 83 ten name van MijnWinkel B.V.. Vergeet n...
Er klopt iets niet op mijn factuur. Wat moet ik doen?
Neem contact met ons op via info@shoppagina.nl en omschrijf hierin wat er precies niet klopt. Ver...
Ik kan mijn openstaande facturen niet in één keer betalen. Kan ik een betalingsregeling krijgen?
Het beste is hier om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via info@shoppagina.nl. Leg in ...
Ik wil mijn abonnement upgraden of downgraden. Hoe werkt dit?
Je kunt je abonnement zelf upgraden naar een hogere abonnementsvorm via de knop Pas je pakket aan...
Ik ben nog geen 18 jaar. Mag ik een webshop beginnen bij Shoppagina?
Ook voor jou als jonge ondernemer willen wij een platform bieden waarmee je jouw producten op een...
Ik ben een oude factuur kwijt. Kan ik deze ergens terugvinden?
Je hele factuurgeschiedenis is altijd in te zien via de knop Mijn facturen in je Shoppagina-profi...
Hoe zit het met het contract en de opzegtermijn van het abonnement?
Je contract is altijd per maand op te zeggen. Bijvoorbeeld: Je wordt op 16 januari klant en zegt ...
Waar kan ik inloggen op mijn profiel en/of mijn webshop?
De knop om in te loggen op je Shoppagina-profiel vind je rechts bovenaan onze homepage, www.shopp...
Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuwe krijgen?
Je kunt je wachtwoord zowel voor het profiel als voor de webshop resetten met de link Wachtwoord ...
Wat heb ik nodig om een webshop te kunnen starten bij Shoppagina?
Je hebt hiervoor een geldig adres, telefoonnummer, e-mailadres en bankrekeningnummer nodig. Een i...
Hebben jullie een overzicht van zaken waar een beginnende webwinkelier aan moet denken?
Op onze homepage vind je een artikel waarin enkele belangrijke zaken worden uitgelicht die komen ...
Wat zijn de verschillen tussen de drie pakketvormen die Shoppagina aanbiedt?
Behalve de productlimieten (250 voor Basis, 1000 voor Extra en 5000 voor Geavanceerd) heb je bij ...
Wat houdt het probeerpakket precies in?
Het probeerpakket geeft je de gelegenheid om dertig dagen kosteloos te snuffelen aan en te experi...
Ik wil een product gaan verkopen via Shoppagina, maar wil zeker weten of het wel legaal is. Wat zijn jullie regels?
Als vuistregel gebruiken wij dat wanneer het wettelijk is toegestaan, dan staan wij het ook toe. ...
Mag ik meer dan één webshop bij jullie afnemen?
Natuurlijk! Wel moet je deze aanmaken met een ander mailadres dan waarmee je je oorspronkelijke w...
Kan de inhoud van mijn webshop worden gekopieerd?
Wanneer je besluit om een extra webshop bij ons af te nemen omdat je bijvoorbeeld ook een andere ...
Ik heb me vergist en heb onbedoeld een groot deel van de inhoud van mijn webshop verwijderd. Kunnen jullie dit terugzetten uit de back-up?
Wanneer het duidelijk is dat het erg veel werk zal zijn om alles zelf te herstellen kunnen wij de...
Ik wil ruimte voor meer producten in mijn webshop. Is dit mogelijk?
Ja, dat kan! Hoe hoger het abonnement wat je afneemt, hoe meer producten je in je webshop kwijt k...
Ik wil de ‘Powered by Shoppagina’-link onderaan mijn webshop verwijderen. Kan dit?
Het verwijderen van de footerlink is een betaalde uitbreiding die je kunt aanschaffen via het men...
Ik wil alles uit mijn webshop verwijderen en opnieuw beginnen. Hoe kan ik mijn pagina resetten?
Dit kunnen wij voor je doen. Stuur ons een e-mail op info@shoppagina.nl vanaf het mailadres waar ...
Ik ga stoppen met mijn webshop. Hoe kan ik opzeggen?
Opzeggingen kunnen we alleen per e-mail in behandeling nemen. Stuur ons je verzoek op info@shoppa...
Ik heb opgezegd, maar wil toch verder met mijn Shoppagina. Hoe kan ik mijn opzegging annuleren?
Om je opzegging in te trekken kun je ons een e-mail sturen op info@shoppagina.nl. Dit kun je het ...
Ik ga stoppen met mijn webshop. Hoe kan ik opzeggen?
Opzeggingen kunnen we alleen per e-mail in behandeling nemen. Stuur ons je verzoek op info@shoppa...
Popular in
Abonnement
Waar kan ik inloggen op mijn profiel en/of mijn webshop?
Hoe zit het met het contract en de opzegtermijn van het abonnement?
Hoe betaal ik mijn abonnement aan Shoppagina?
I don't speak or understand Dutch and would like to use your services. Can you also offer the software in English?
Ik ben een oude factuur kwijt. Kan ik deze ergens terugvinden?
Gebruik van CSV- en XML-feeds
De csv import lukt niet. Wat kan er mis zijn met mijn CSV bestand?
Je kunt enkel een goed opgeslagen CSV feed importeren in onze software, volg hiervoor de ondersta...
Hoe gaat een import via CSV in zijn werk?
Let op: de CSV-importmodule is alleen beschikbaar binnen het pakket Geavanceerd. Heb je gekozen v...
Waar vind ik de XML-feeds van mijn shop?
De beschikbare XML-feeds kun je vinden in je webshop via Instellingen > Webshop, dan het tabbl...
Wat kan ik met een CSV-import?
Met behulp van een .csv-bestand kun je meerdere producten in één keer in de shop importeren. Dit ...
Popular in
Gebruik van CSV- en XML-feeds
Hoe gaat een import via CSV in zijn werk?
Waar vind ik de XML-feeds van mijn shop?
De csv import lukt niet. Wat kan er mis zijn met mijn CSV bestand?
Wat kan ik met een CSV-import?
Domeinnamen
Wat zijn DNS-records en waar pas ik deze aan?
Let op: op het instellen en bijwerken van DNS-records kunnen we geen support leveren, simp...
Hoe gaat de domeinnaamregistratie in zijn werk?
Bij je betaalde Shoppagina-abonnement zit een domeinnaam inbegrepen. De registratie hiervan is on...
Ik heb al een domeinnaam maar wil deze verhuizen naar Shoppagina. Wat moet ik doen?
Allereerst heb je de verhuiscode van je domeinnaam nodig. Deze kun je opvragen bij je huidige hos...
Kan ik mijn domeinnaam in eigen beheer houden en waar moet ik dan op letten?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je al een domeinnaam in beheer hebt en deze niet wilt verhuizen,...
Ik wil een domeinnaam die bij Shoppagina staat onderbrengen bij een andere provider. Is dit mogelijk?
Ja, hiervoor kunnen wij je een verhuiscode verstrekken. Stuur ons hiervoor een e-mail vanaf het a...
Ik wil een extra domeinnaam voor mijn webshop. Hoe kan ik deze aanvragen?
Dit kun je doen via de knop Mijn domeinnamen in je Shoppagina-profiel. Direct beschikbaar zijn do...
Ik heb een extra domeinnaam, maar wil dat deze de primaire domeinnaam voor mijn webshop wordt. Hoe kan ik mijn domeinnamen omruilen?
Stuur ons even een e-mail op info@shoppagina.nl en geef hierin aan welke twee domeinnamen je wilt...
Ik wil mijn extra domeinnamen opzeggen. Hoe kan ik dat regelen?
Dit kun je heel eenvoudig zelf doen via de knop Mijn domeinnamen in je Shoppagina-profiel. Per do...
Ik probeer mijn domeinnaam te verhuizen, maar krijg de melding dat ik contact met jullie op moet nemen. Wat gaat er fout?
Dit betekent waarschijnlijk dat je dezelfde domeinnaamprovider hebt als wij (TransIP) én dat je d...
Ik heb een .org domein aangevraagd, maar deze werkt niet. Wat kan er mis zijn gegaan?
De beheerder van de .org-extensie, de Amerikaanse organisatie ICANN, stuurt na je aanvraag een ma...
Ik heb een .com domein aangevraagd, maar deze werkt niet. Wat kan er mis zijn gegaan?
De beheerder van de .com-extensie, de Amerikaanse organisatie ICANN, stuurt na je aanvraag een ma...
Ik heb een .net domein aangevraagd, maar deze werkt niet. Wat kan er mis zijn gegaan?
De beheerder van de .net-extensie, de Amerikaanse organisatie ICANN, stuurt na je aanvraag een ma...
Popular in
Domeinnamen
Kan ik mijn domeinnaam in eigen beheer houden en waar moet ik dan op letten?
Ik heb een .com domein aangevraagd, maar deze werkt niet. Wat kan er mis zijn gegaan?
Ik heb al een domeinnaam maar wil deze verhuizen naar Shoppagina. Wat moet ik doen?
Ik wil mijn extra domeinnamen opzeggen. Hoe kan ik dat regelen?
Ik heb een extra domeinnaam, maar wil dat deze de primaire domeinnaam voor mijn webshop wordt. Hoe kan ik mijn domeinnamen omruilen?
Onderwijs
Ik ben docent en wil Shoppagina gaan gebruiken voor mijn lessen. Wat zijn de mogelijkheden?
Wij vinden het belangrijk dat leerlingen op een verantwoorde en leerzame wijze kennis kunnen make...
Ik ben leerling en moet voor school een opdracht doen met de software van Shoppagina. Kunnen jullie me helpen?
Als leerling is je docent het eerste aanspreekpunt in het geval dat je vragen hebt over je websho...
Popular in
Onderwijs
Ik ben docent en wil Shoppagina gaan gebruiken voor mijn lessen. Wat zijn de mogelijkheden?
Ik ben leerling en moet voor school een opdracht doen met de software van Shoppagina. Kunnen jullie me helpen?